Aktien

Årsavgiften är kopplad till din aktie vilket innebär att avgiften måste betalas så länge du äger en aktie. Avgiften ska vara betald senast den 31/3 2024.

För dig som vill sälja din aktie

Vill du sälja din aktie/avsluta medlemskapet?
Du avyttrar din aktie genom att sälja den via t.ex. Blocket eller sälja tillbaka den till klubben för en symbolisk summa av 1 kr.

Inträdesavgift
Nya aktieägare debiteras en inträdesavgift på 5 000 kr. Det är en engångssumma som faktureras till den nya aktiemedlemmen efter att denne blivit registrerad hos oss.

Formulär för aktieförsäljning
Vid aktieförsäljning används formuläret ”Aktieförsäljning” längre ned på sidan.

Hyra ut din aktie under ett år till ersättningsmedlem

Se fliken ”HYRA SPELRÄTT”.

Har du råkat ut för en plötslig skada/olycksfall och inte kan spela?

Som medlem i Österåkers Golfklubb är du försäkrad med en årsvgiftsförsäkring. Om denna försäkring eller privat försäkring inte täcker din skada och du inte kan spela måste du hyra ut din spelrätt alternativt sälja din aktie då årsavgiften har bindande betalning och är kopplad till dig som aktieägare.

Mer information om försäkringen hittar du här.