På Österåkers Golfklubb kan vi göra dig till en bättre golfare. Vi erbjuder privatlektioner, gruppträning och hela kurser. Vi har också en stor juniorverksamhet i träning och Golfkul för de minsta.

Markus Otternäs
Pro/tränare

markus.otternas@gmail.com
Tel: 073-679 00 58

Markus – landslags- och gymnasiecoach
Markus har under de senaste 15 åren framförallt jobbat med junior och elitutveckling i miljöer som klubb, gymnasiet och landslag. Vid sidan av instruktörsjobbet på klubben är Markus sedan 2023 ansvarig för Österåkers Golfgymnasium.

Vad brinner du för?
– Under mina yngre år var jag aktiv i ett flertal idrotter och något som har påverkat mig i min roll som tränare är att lära av andra idrotter att få in en lagkänsla och social miljö i individuella idrotter och samtidigt lyfta styrkan som individuella idrotter har att ta ansvar för det man själv kan påverka.
Utveckling i sig är en passion för mig och i form av idrottsutövande, så är det väldigt roligt och intressant. Vi är alla individer och att hitta en väg till utveckling för just dig och få vara en del av den resan är grymt kul och givande.
Att vara en del i utvecklingen på både Österåkers GK och golfgymnasiet är väldigt inspirerande.

Maria Bertilsköld
Pro/tränare

maria@golfmariab.se
Tel: 070-659 68 50

Maria – tourspelare och landslagscoach
Maria har under 10 år arbetat som coach i landslagsverksamheten med huvudansvar för damer och flickor, samt haft olika uppdrag i Svenska Golfförbundet. Främsta coachmeriter: EM-guld 1997, 2000 och 2004, EM-silver 2001, 2002, 2003 och 2005. Hon är en del av ANNIKA Team och är projektledare för ANNIKA Cup sedan 2007. Maria har själv spelat i Svenska landslaget åren 1988-1991och spelade som professionell 1992-1997 på Europatouren, Telia Tour och Asientouren.
Maria har jobbat som instruktör på Haninge GK 2008-2012, Kallfors GK 2010-2011 och på Österåkers GK sedan 2013. Hon är en riktig sporttjej och har hållit på med flera sporter. Favoritlaget är SSK (Södertälje Hockey alltså).

Peter Michols
Pro/Tränare

peter.michols@ostgk.se
Tel: 0708-58 61 00

Peter – rutinerad tränare för amatör och elit
Med över 25 år som tränare är Peter medveten om vad som krävs för att utvecklas som golfspelare. Han är coach för Österåkers juniorelit med stor framgång. Han har också varit ansvarig för Österåkers Golfgymnasium under många år och lämnade över stafettpinnen till Markus Otternäs under 2023.
Peter har även varit coach för norska herr- och damlandslaget och personlig tränare till norska värlsspelaren Suzann Pettersen som vi senast såg som kapten för europas Solheim Cup-lag i Spanien 2023.
Peter älskar sport i alla dess former, men gillar även att hänga i Rättvik, spela fiol och lyssna på andra spelmän.