Stort grattis till Rasmus Ditzinger som tilldelats årets Göran Zachrisson-stipendium!

Ett pris som ska uppmuntra ungdomar att testa sina färdigheter mot både naturens och konkurrenters krafter i tävling på de brittiska öarna.

De tilldelas 2023 års stipendium

Stort grattis till Rasmus Ditzinger från Österåkers Golfklubb och Alice Johansson från Gävle Golfklubb, som tilldelas årets Göran Zachrisson-stipendium i hård konkurrens med övriga sökande.

De två spelarna får 20 000 kronor vardera att använda till en tävlingsresa till de brittiska öarna, där de får testa sina färdigheter mot både naturens och konkurrenters krafter.

Motivering:

Rasmus Ditzinger, Österåkers GK: "En person som inspirerar andra i både träning och spel. Han tränar hårt, är målmedveten och har stor förmåga att lära och ta till sig information och värdera den i sin utveckling. Rasmus var lagidrottare i annan idrott upp till 15–16 års ålder, och började satsa och tävla i golf lite senare. Han går nu golfgymnasium på NIU Celsiusskolan.

Tack vare sitt helhjärtade engagemang har Rasmus stor utvecklingspotential som spelare. Vi är övertygade att Göran Zachrisson-stipendiet kommer att vara till stor nytta i hans fortsatta golfsatsning."

Läs mer på Golf.se, klicka här.