Träningsakademin – endast för medlemmar

På träningsakademin kan klubbens medlemmar träna chip och pitch upp till ca 50 m från olika lägen så som ruff, bunker, lutande läge mm. Du kan även slå på rangen från detta håll.
Vill du ha träningstips så kontakta våra tränare, klicka här för kontaktinformation.

Tränare har företräde

Om våra tränare behöver någon green för träning har de alltid företräde.

Hur går träningen till?

På detta område tränar vi med egna bollar. Visa hänsyn och tänk på säkerheten. Laga nedslagsmärken och laga gräset där du slagit. Lämna området med krattade bunkrar och flaggor i hålen.

Laga med sand, slår man enstaka torvor går det utmärkt att lägga tillbaka dessa, annars lagar vi genom att fylla i med sand (stora områden med uppslagen men tillbakalagd torv, torkar och återhämtar sig ej). Kom ihåg att laga och plocka ihop dina saker så att det är snyggt och prydligt för den som kommer och ska träna efter dig.

Ha alltid greenlagaren redo och använd den även om märket inte är ditt, tänk på att pitchar på 20-30 meter lämnar nedslagsmärke efter sig som måste lagas.

Att använda rangebollar på träningsakademin är aldrig tillåtet.

Sammanfattning, så här tränar vi på träningsakademin:

• Våra tränare har företräde
  • Träningsakademin är endast öppen för medlemmar i Österåkers Golfklubb
    (ej öppen för greenfegäster, kompisar etc)
  • Använd egna markerade bollar (ej rangebollar)
  • Laga nedslagsmärken!
  • Laga uppslagen torv (sand finns på området)
  • Kratta bunkrar
  • Låt flaggorna sitta i hålen
  • Visa hänsyn och tänk på säkerheten

Var hittar jag träningsakademin?

Träningsakademin hittar du på baksidan av rangen.
Entré in till träningsakademin sker från parkeringssidan. Det är absolut förbjudet att gena över 1:an på Öster by Stenson för att ta sig till och från träningsakademin och detta gäller ALLA.

Toalett finns på vänster sida när man precis kommit in på träningsakademin.

Parkering

Parkera din bil på stora parkering och gå till träningsakademin. Alltså ej längs vägen eller utanför maskinhallen.

Hjärtligt välkomna!