Nybörjarkurs

För att ta Grönt Kort – är en nybörjarkurs med en PGA-tränare en förutsättning. Rätt grunder och bra pedagogik redan från början, det kommer göra din golfresa både roligare och effektivare.
Vi har ett upplägg och utbildning i en härlig miljö, där du får spela korthålsbanan och träna för ”Grönt Kort” – golfens körkort. Österåkers GK är en auktoriserad anläggning för nybörjarutbildning och kurserna hålls av våra välutbildade PGA tränare.

Hur är upplägget?
En helgkurs för nya golfare där teori och praktik varvas kl 09.00-14.00 i två dagar med lunchpaus ca kl 12-13. Viss del av teorin görs digitalt på egen hand innan kurshelgen.
Innan kursstart skickas ett info mail där du får all info inför din nybörjarkurs.
Efter kursen fortsätter du träna och spela på träningsakademin och på korthålsbanan, 10 st rundor ingår i kursavgiften. När du är redo är det dags att göra ett spelprov tillsammans med din fadder. (någon som har ett aktivt medlemskap och lägre än hcp 54)
Spelprovet sker över en 9 håls rond, från en slopad- tee. Score anges hål för hål. Resultatet räknas om till poäng. Spelaren behöver ha 18 poäng eller bättre över 9 hål. Resultatet baseras på att spelaren spelat på den slope som spelare erhåller för HCP 54,0.
Teoridelen för vuxna och barn från 13 år gör du själv på egen hand via nätet (scrolla längst ner på sidan efter du klickat på denna länk), det registreras automatiskt på ditt golf-id.

Registrera spelprov
När en spelare på Österåkers GK oavsett ålder, klarar sitt spelprov ska de ta ett foto av sitt -signerade scorekort, med golf-id både för
spelare och markör med på kortet, och maila till: maria@golfmariab.se
För att det gröna kortet ska aktiveras, krävs medlemskap i en golfklubb.

Pris: 2 995 kr/person (lunch ingår ej)
I priset ingår lån av klubbor vid behov, fria rangebollar under träningspassen samt 10 st fria rundor på Österåkers GK korthålsbana.

Datum: 2-3 juli
Tid: